• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "ועדת הסל מפלה את החולים הפסיכיאטריים"

ד"ר צבי פישל טוען כי ועדת סל שירותי הבריאות מתעלמת ממרבית הטכנולוגיות החדישות בתחום בריאות הנפש וכי בין חברי הוועדה יש מי ש"לועגים למחלות הנפש"

ד"ר צבי פישל, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות הנפש. "יש פניות של מטופלים חדשים בקופות, במרפאות בתי החולים"

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית ומנהל מחלקה פסיכיאטרית בבית החולים גהה, ד"ר צבי פישל, מותח ביקורת על ועדת סל התרופות וטוען כי "הוועדה מפלה באופן מכוון את הסובלים ממחלות פסיכיאטריות". ד"ר פישל שיגר מכתב בנושא זה לחברי הוועדה. כך דיווח הבוקר (א') רן רזניק ב"ישראל היום".

ד"ר פישל התלונן כבר קודם לכן על כך שכמה מחברי וועדת הסל "מעלים בדיונים על תרופות ועל טכנולוגיות לטיפול בחולים פסיכיאטריים אמירות לא מקצועיות, מזלזלות, פוגעניות ולועגות למחלות הנפש" וכן ש"הוועדה מתעלמת השנה וכבר שנים רבות ממרבית הטכנולוגיות החדישות בתחום בריאות הנפש".

על פי הערכת האיגוד, כ-30% מהציבור בישראל יזדקק במהלך חייו לטיפולים נפשיים. באחרונה גם התרבו הדיווחים על בעיות נפשיות שהתעוררו בעקבות מגיפת הקורונה, הסגרים וחובת הבידוד שהוטלה על האוכלוסיה.

ועדת סל התרופות הודיעה בסוף השבוע כי בגלל אילוצי הסגר והארכתו היא נאלצת לדחות את התכנסותה ואת דיוניה הסופיים לערך בשבוע. הוועדה אמורה היתה לסיים את הדיונים בסוף שבוע זה.

נושאים קשורים:  ד"ר צבי פישל,  בריאות הנפש,  ועדת הסל,  סטיגמה,  חדשות,  איגוד הפסיכיאטריה
תגובות