• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

אח הותקף באלימות על ידי מטופל בבית החולים הפסיכיאטרי לב השרון

בעקבות אירוע האלימות הקשה ישבתו האחים והאחיות מחר במשך שעתיים בכלל המרכזים לבריאות הנפש: "על משרד הבריאות לאייש מיידית את כל תקני המאבטחים לבתי החולים הפסיכיאטריים"

המטופל הלם בו באח כל גופו וגרם לו חבלות קשות. צילום: ועד האחים והאחיות לב השרון

בעקבות אירוע אלימות ופגיעה פיזית קשה באח הבוקר (ג') במרכז לבריאות הנפש לב השרון, בית הודיעה הסתדרות האחים והאחיות כי תשבית מחר את עובדיה בכלל בתי החולים בארץ למשך שעתיים.

האח, שהותקף הבוקר על ידי אחד המטופלים ששהה במתחם בית החולים הפסיכיאטרי, העניק טיפול למטופלים אחרים כאשר המטופל התוקף התרגז והחל להשליך עליו חפצים, הלם בו בכל גופו וגרם לחבלות קשות.

צוות בית החולים שנכח במקום התערב עד שלבסוף עצר בקושי את המטופל ממעשיו, לאחר שכפתור המצוקה הופעל. זו אינה הפעם הראשונה שמטופל זה, הנמצא בהוראת אשפוז, נוהג באלימות. בתחילת השבוע שבר חפצים ותלש שלטים מהקירות.

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה בעקבות האירוע כי לא תקבל כל גילוי אלימות כנגד האחים והאחיות הפועלים במסירות ושליחות למען המטופלים. "משרד הבריאות יכול היה למנוע את מקרה האלימות הקשה הזה אם היה פועל בהתאם להתחייבותו ומציב מאבטחים בכל מחלקות כפי שהתחייב", נמסר מהסתדרות האחיות. "על כן עליו מוטלת האחריות לאירוע ועליו ליישם לאלתר את ההסכם למיגור האלימות ולאייש מיידית את כל תקני המאבטחים לבתי החולים הפסיכיאטריים. אחים ואחיות צריכים להגיע לעבודה מבלי לחשוש לשלומם ולשוב הביתה בשלום למשפחתם".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  בתי חולים פסיכאטריים,  בית החולים הפסיכיאטרי לב השרון,  חדשות,  הסתדרות האחים,  שביתה,  אלימות נגד צוות רפואי
תגובות
אנונימי/ת
11.08.2020, 12:15

והאח עמד כמו שק אגרוף וחטף? פרייאר, אני במקומו לא הייתי נשאר חייב.