• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

בעקבות אירוע האלימות ב"לב השרון": האחיות ישבתו הבוקר בבתי החולים הפסיכיאטריים

האחיות ישבתו הבוקר לשעתיים בכל בתי החולים הפסיכיאטריים במחאה על אירוע אלימות קשה במרכז לבריאות הנפש לב השרון - מטופל התקיף אח, ניפץ חלונות ושבר רהיטים במחלקה ללא תקן למאבטח

זגוגיות מנופצות בעקבות התפרצות מאושפז במרכז לבריאות הנפש לב השרון. צילום ארכיון: הסתדרות האחיות

בעקבות מקרה אלימות קשה אמש (מוצ"ש) במרכז לבריאות הנפש "לב השרון", הודיעה הסתדרות האחיות כי תשבית לשעתיים את כל בתי החולים הפסיכיאטריים בכל הארץ החל מהשעה 10:00.

במהלך הלילה, בזמן שהמחלקה תחת עומס כבד - שתי אחיות על 46 חולים (הרשיון עומד על 36), מתוכם 28 מאושפזים במחלקה להסתכלות (הרשיון מתיר לשלוח שישה בלבד), תקף מטופל אח באגרופים, ניפץ חלונות ודלתות בעזרת שולחן ושבר כסאות.

בניגוד להסכם הקיים עם המדינה למיגור אלימות, למחלקה בבית החולים בשרון אין עדיין תקן של מאבטח בלילה, לכן הצוות נאלץ להתמודד בגפו עם האלימות.

"כל הפרה של הסכם האלימות מציבה את הצוותים הרפואיים בסכנה פיזית. ננקוט בכל האמצעים שיש ברשותנו בחוק כדי להגן על האחים והאחיות", מסרה בוקר יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן והוסיפה: "הסתדרות האחיות אומרת די לאלימות! אנחנו עדים למספר גובר של מקרי אלימות לאחרונה. לא יעלה על הדעת שהאחיות יהפכו לשק איגרוף. הגיע הזמן שאנשים יגיעו לעבודה ויידעו שהם חוזרים שלמים הביתה".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  אלימות כלפי צוות רפואי,  אילנה כהן,  הסתדרות האחיות,  המרכז לבריאות הנפש לב השרון,  חדשות
תגובות