• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר טטיאנה אברט, מנהלת המרפאה הפסיכיאטרית לילדים ב"הלל יפה"

"הפסיכיאטריה היא תחום מרתק שגורם לך להסתכל על העולם בצורה אחרת, לגלות אמפתיה כלפי האחר, לתת עזרה בשעת מצוקה עד כדי הצלת חיים", אומרת פסיכיאטרית הילדים הבכירה

ד"ר טטיאנה אברט היא דור שלישי במשפחה של רופאים - סבה וסבתה היו רופאים ואביה היה פרופ' למחלות פנימיות באוקראינה. מעל שש שנים היא מנהלת את המרפאה הפסיכיאטרית לילדים ונוער במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה. לאחרונה חנכה מרכז טיפול יום פסיכיאטרי במטרה לספק מענה לימודי לבני נוער הסובלים מהפרעות פסיכיאטריות ולהחזירם לשגרה כמה שיותר מהר.

ד"ר אברט, בת 45, נשואה + 1, מתגוררת בנתניה. בשנת 1998 סיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטה לרפואה בחברובסק, רוסיה. לאחר מכן עשתה סטאז' בבית חולים מחוזי לילדים בחברובסק. בשנת 2000 עלתה ארצה ועשתה התמחות בפסיכיאטריה ילדים ונוער ובפסיכיאטריה כללית במרכז הפסיכיאטרי באר יעקב-נס ציונה. לאחר שסיימה את ההתמחות, עבדה כארבע שנים כרופאה בכירה במחלקה פסיכיאטרית ילדים בנס ציונה.

בהמשך, ניהלה מרפאה פסיכיאטרית לילדים בלוד ותוך כדי סיימה את לימודי התואר השני ב-MHA באוניברסיטת בר אילן. מינואר 2014 היא מנהלת את המרפאה הפסיכיאטרית לילדים ונוער ב"הלל יפה" ובחודשים האחרונים גם את מרכז היום הפסיכיאטרי החדש לנוער (מנו"ר).

במסגרת עבודתה מטפלת ד"ר אברט בילדים ובני נוער עם קשיים פסיכיאטריים ומשפחתיים מורכבים. המרפאה שבה היא עובדת מתמחה בסוג טיפולים אלה ולאחרונה, כאמור, נחנך מרכז יום טיפולי לנוער אשר נותן מענה יותר אינטנסיבי ומאפשר המשך לימודים בתוך המרכז הלימודי במטרה להחזיר את המטופלים לשגרה בהקדם האפשרי תוך קבלת טיפול והמשך הרצף הלימודי.

מדוע בחרת בתחום הזה?

"תחום הפסיכיאטריה הוא תחום מורכב ומעניין שמכיל בתוכו מגוון נושאים, ביניהם יחסים בינאישיים, השפעת דפוסי התנהגות הורית על הילדים, דרך הסתכלות על העולם מזוויות שונות, עולם המציאות מול עולם הפנטזיות. זהו תחום מרתק שגורם לך להסתכל על העולם בצורה אחרת, לגלות אמפתיה כלפי האחר, לתת עזרה בשעת מצוקה עד כדי הצלת חיים".

מי המודל לחיקוי שלך, המנטור?

"פרופ' משה קוטלר, אשר ניהל בזמנו את המרכז הרפואי הפסיכיאטרי באר יעקב נס ציונה - שב"ס, בו עשיתי את ההתמחות בפסיכיאטריה ובהמשך עבדתי עימו בתחום של פסיכיאטריה משפטית. הוא היה עבורי מורה דרך ולימד אותי להסתכל על המטופלים ובני משפחותיהם בגישה אנושית, אמפטית ולא שיפוטית".

ספרי בבקשה על מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים?

"הגיעה למרפאה נערה כבת 15, אשר במשך שנים לא הצליחה לתפקד עקב חרדה חברתית קשה. על אף שהיתה בעלת יכולות לימודיות מצוינות ותמיכה משפחתית רחבה, עברה טיפולים אמבולטוריים שבועיים, שלא הצליחו להביא לשיפור במצבה התפקודי. בחודשים האחרונים, מאז שהחלה להגיע למרכז יום, בהדרגה ובזהירות רבה, הצליחה להתגבר על החרדה ולחזור לתפקוד לימודי וחברתי".

מהו המוטו שלך  בעבודה היומיומית?

"למרכז שלנו מגיעים משפחות וילדים מתוך משברים קשים, בתחושת חוסר אונים וההורים לעתים מטיחים ביקורת והאשמות כלפי עצמם או כלפי ילדיהם על מצבם. תהליך הריפוי וההחלמה בדרך כלל ארוך ומלווה בעליות ומורדות. לכן, חשוב להיות מודע לכך ולא לוותר גם במצבים קשים. הקפדה ומסירות לתהליך מובילות לתוצאות".

אם לא היית רופאה...?

"הייתי רוקחת בשמים מיוחדים. יש לי אהבה רבה לבשמים. זהו למעשה מקצוע בפני עצמו שפופולרי מאוד בעולם המודרני".

מה את אוהבת לעשות בשעות הפנאי?

"אני אוהבת לצייר - ציור מאפשר כניסה לעולם הפנטזיות ובניית יצירה המשקפת את החוויה הפנימית. אני גם אוהבת לעשות פעילות גופנית וספורט - ללא ספק הדרך הבריאה להתמודדות עם עומסים רגשיים ולחצים שחווים ביומיום. הפעילות הגופנית משחררת את האנדורפינים והאנקפלינים בגוף, משפרת את מצב הרוח וממלאת אותי באנרגיה חיובית וטובה".

לסיום, מה היית משנה במערכת הבריאות?

"הייתי משקיעה יותר ברפואה מונעת וברפואה הראשונית. אם השירותים האלה היו מחוזקים ונגישים יותר לקהילה, מספר הפניות לרופאים מומחים היה פוחת ומטופלים לא היו נאלצים להמתין חודשים ארוכים על מנת לקבל עזרה אלא שכבר במרפאה הראשונית ניתן היה לתת להם מענה טיפולי".

נושאים קשורים:  פסיכיאטריה,  פסיכיאטריית ילדים ונוער,  בית החולים הלל יפה,  חדשות,  מגזין,  ד"ר טטיאנה אברט
תגובות
אנונימי/ת
06.02.2020, 20:06

רופאה ואישה מדהימה כאחד

אנונימי/ת
07.02.2020, 09:09

בהצלחה !

אנונימי/ת
07.02.2020, 10:16

אתה אמיתי או הולוגרמה?

אנונימי/ת
08.02.2020, 16:53

איך מטופל חדר לdoctorsonly?

12.02.2020, 16:44

מעולה כאדם וכאיש מקצוע...פרי הלולים.