• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "אדרוש את תיק הבריאות – די להוצאה להורג של חולים"

בביקורה בבית החולים העמק בעפולה הטיחה יו"ר מפלגת גשר ביקורת קשה כנגד סגן שר הבריאות ושר האוצר והאשימה אותם בהזנחת מערכת הבריאות הציבורית

אורלי לוי-אבקסיס. "ליצמן לא יפרק קואליציה על בריאות". צילום פלאש 90

ביקורת חריפה במיוחד, שהופנתה כנגד בכירים בהנהגת המדינה שהואשמו בהזנחת מערכת הבריאות הציבורית, השמיעה אתמול (ד') חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת גשר, המתמודדת על קולות הבוחרים לקראת הבחירות לכנסת בעת סיור בבית החולים העמק בעפולה. במהלך הביקור נפגשה לוי-אבקסיס עם מנהלי בית החולים, חולים, רופאים, אחיות ועובדים.

בסיום הסיור אמרה: "ראיתי מקרוב כיצד לא הושקעו בבית החולים הזה הכספים הנדרשים על מנת לקיים רפואה טובה כפי שמגיע לתושבי האזור. בבית החולים הזה אין מספיק מיטות אשפוז, יש עומס בלתי נסבל על הצוותים הרפואיים, אין מספיק מכשור מתקדם. גם בית החולים הזה יקרוס אם לא יעניקו לו את התקציב הנדרש".

בהמשך אמרה: "אני מבקשת לומר כאן את המשפט הנורא הזה: 'הגיע הזמן להפסיק את ההוצאה להורג של חולים בבתי חולים!'".

אחר כך הוסיפה: "אי אפשר לכנות אחרת, פרט להוצאה להורג, את העובדה ש-5,000 בני אדם מתים מוות מיותר מדי שנה כתוצאה מזיהום נרכש בבתי החולים, 13 בני אדם מדי יום, 20 אלף רק בקדנציה האחרונה שזה יותר מאשר בכל מלחמות ישראל וחללי הטרור מאז מלחמת השחרור ועד היום.

"אבל זו לא מגפה שאין לה פתרון. זו איננה גזירה משמיים. זה רק עניין של רצון, נכונות ותקציב. יש לכך פתרון. יש תכנית עבודה מסודרת. הבעיה הזאת נחקרה, נלמדה והטיפול בה הצליח, אבל בפינלנד. שם הצליחו למנוע כמעט לחלוטין את המוות המיותר הזה כתוצאה מזיהומים נרכשים בבתי החולים.

"לכן, 'גשר' בראשותי, כשתהיה, לאחר שייוודעו תוצאות הבחירות, לשון המאזניים, לא תאפשר הקמת הממשלה הבאה ללא הפקדת תיק הבריאות בידי וללא קבלת כלים ותקציב לשם הצלת מערכת הבריאות מפני קריסה; ללא טיפול באוכלוסיה המתבגרת, לצד הטיפול באי השוויון ובקידום מערכת החינוך".

אבקסיס ציינה עוד כי "אחרי מערכת הבחירות הזאת יהיה בידי, לראשונה הכוח להכריע מי יהיה ראש הממשלה. מי שירצה, ייאלץ לשרת את הציבור ולאפשר לי להפסיק את הקטל בבתי החולים, להפסיק את המצוקה של החולים במערכת הבריאות, להפסיק את שחיקת הרופאים והצוותים הרפואיים, להפסיק את ההתעללות בחולים ובמשפחות".

בהמשך הפנתה את חצי הביקורת כנגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שר האוצר משה כחלון וגם נגד שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן.

"ליצמן", אמרה ח"כ לוי-אבקסיס, "לא אדיש, לכחלון אכפת וגם לגרמן - שאצלה התחילה ההידרדרות הנוראה הזאת. היא באמת היתה רוצה. אלא שיש להם דברים חשובים הרבה יותר, הרבה יותר מהחיים של חללי מערכת הבריאות. הם לא יפרקו קואליציה על כך. ליצמן משרת את הציבור ששלח אותו, לכן הוא ייהרג במלחמה כנגד גיוס בחורי ישיבה, ישכב על הכביש למען השבת, יילחם בכל כוחו לטובת כספים לחינוך הדתי, ואילו על הבריאות? רק אם יישאר כוח ועודף, אבל על כך הוא לא יפרק את הקואליציה. אני מאמינה בציבור ואני יודעת שהציבור ייתן לי את הכוח להילחם בעבורו ללא פשרות".

נושאים קשורים:  ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס,  מפלגת גשר,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  שר האוצר משה כחלון,  יעל גרמן,  חדשות,  זיהומים בבתי חולים,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות
22.03.2019, 08:08

ראשית אני רוצה להרגיע את ח״כ לוי-אבקסיס - היא לא תעבור את אחוז החסימה ובכך תגאל מהזיית פנטזיות פרלמנטריות.
שנית, פוליטיקאי צריך לדעת מהן מגבלות ההתבטאות בציבור. ביטויים כמו ״הוצאה להורג של חולים״ או ״חללי מערכות הבריאות״ אינם מעידים על בגרות פוליטית.

אנונימי/ת
22.03.2019, 09:28

ומה, לדעתך, צורת הדיבור המקובלת כאשר כל המערכת מנוהלת מלמעלה עד למאתה על ידי אינקומפטנטים, חסרי עופק וחזון? ע"י רשלנים כלכליים שמבזבזים כסף רב בלי שום חשיבה נורמלית? איך המערכת יכולה לתפקד כאשר הכל עובד לפי שיטה כלכלית לא יעילה פר הגדרה, הסכם קיבוץי! צריך פה טופול שורש.

אנונימי/ת
22.03.2019, 21:09

אלו אמירות מבישות שאין להן מקום.
למרות המחסור בתקציב, העומסים הבילתי סבירים והאלימות הגואה, בכל בתי החולים, ובכל ימות השנה, ולא רק בפריפריה או בחורף, הצוותים הרפואיים עובדים יום וליל בתנאים בלתי אפשריים לעיתים, כדי להעניק טיפול מיטבי לחולים .
לכנות את העשייה הקדושה הזו כ " הוצאה להורג וקטל ", זה ביזיון שאין כדוגמתו. מי "קוטל" או " מוציא להורג " ? רופאים, אחיות ושאר צותים פרה רפואיים שללא עשייתם מצב הרפואה והבריאות במדינתנו היו גרועים שבעתיים.
גם דמגוגי לחלוטין לשלוף פעם אחר פעם את הנפטרים מזיהומים בבתי חולים, כאילו מדובר במצב שניתן להעלים. להפחית ולשפר - בוודאי, אך למי ששכח, בבתי חולים, מעבר לצפיפות יתר ולתנאים הפיזים של האישפוז , מאושפזים קשישים, חולים, אנשים עם מערעת חיסון לקויה, אנשים שעוברים פעולות וניתוחים, וכל אלו חושפים לזיהומים.

אנונימי/ת
22.03.2019, 21:57

מלאה באויר חם-בדיוק כמו אבא שלה
שום תוכנית קונקרטית ושום מקור מימון
שום עשייה בכנסת
סתם פרצוף יפה

אנונימי/ת
24.03.2019, 02:31

גם לא פרצוף יפה

אין בכוונתי להרגיע ( או להדאיג) את הגברת אורלי לוי אבוקסיס כי אינני יודע האם תעבור את אחוז החסימה. הסקרים אינם חד משמעיים בנושא זה.
לפיכך אני מציע לגבי אורלי לא להמתין ליום הבחירות ולהצטרף כבר עכשיו למפלגה שרים תוכל לסכם תפקידים ( וגם להיות בטוחה שיתקיימו הסיכומים) ושבהם תוכלי להשפיע על כספים, בריאות, חינוך.
טוב בננה אחת ביד משתי בננות על העץ.

אנונימי/ת
24.03.2019, 14:25

אנשים שוכחים ששר הבריאות כל השנים האחרונות הוא לא אחר מאשר ביבי ולכן כל האחריות על כתפיו. קריסת מערכת הבריאות על שמו, כמו גם קריסת התחבורה הציבורית(לפי דו"ח ממבקר המדינה) והפרטית, קריסת הבטחון גם על שמו, אך הקריסה הנוראה מכולם- השחיתות שבודאי על שמו. לפני שהולכים לקלפי יש לזכור זאת

אנונימי/ת
28.03.2019, 16:05

איזו אמירה אומללה?
"הוצאה להורג של המטופלים"
רק לא הוסיפה אם בירי או בתאי גזים
עוד פוליטיקאית מטומטמת