• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

סוכם: יוקם מרכז לטיפול בקטינים עם תחלואה משולבת בתחום הפסיכיאטרי

לאחר שנים בהם משרד הבריאות ומשרד הרווחה היו חלוקים ביניהם בנוגע להקמת מוסד שכזה, הודיעו מנכ"לי שני המשרדים: "מצאנו מתווה מוסכם, מכרז ייצא לדרך בעוד כמה חודשים"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס איגוד הפסיכיאטריה (צילום: יח"צ)

לאחר יותר מ-7 שנים שבהן לא הגיעו משרד הבריאות ומשרד העבודה והרווחה להסכמות ביניהם בדבר הקמתה של מסגרת מיוחדת שמתאימה לעשרות קטינים הסובלים מתחלואה כפולה בתחום הפסיכיאטרי, הודיעו אתמול (ב') מנכ"לי שני המשרדים כי "נמצא סוף סוף מתווה מוסכם" בנושא.

שני המנכ"לים, משה בר סימן טוב (בריאות) ואביגדור קפלן (עבודה ורווחה), הופיעו לדיון שקיימה ועדת הכנסת לזכויות הילד. הדיון עסק בעשרות הקטינים הסובלים משילוב של בעיות נפש והתנהגות מורכבת.

למרות שהוקצה תקציב לשם כך, התמשכו הדיונים בשנים האחרונות כיצד להשתמש בו. מוסד ייעודי לא הוקם כיוון שלא היו הסכמות בין שני המשרדים. חלק מהצעירים, כך נמסר בדיון, נשלח למאסר בהעדר מסגרת מתאימה עבורם.

בר סימן טוב הודה: "לא הצלחנו עד כה לפצח את המנגנון לאוכלוסיות שהן דואליות בצרכיהן. יש מי שנופל בין הכיסאות, יש מי שמקבל מענה חלקי לבעיותיו ממשרד אחד ויש מי שנמצא במסגרות טיפוליות שלא באמת צריכים להיות שם. יש הרבה סבל שנגרם, יש חסר שאני מקווה שנדע לייצר את המכניזם כדי להתגבר על כך. הייתה בשעתו הסכמה שצריך להוציא לפועל מסגרת מיוחדת עבור קטינים אלו ושתהייה חלוקה והשתתפות משותפות בתקציב הטיפול. יש עדיין שאלות לא פתורות. מונו עוזרים לטפל בכך, נקים צוות למציאת הדרך".

ד"ר טל ברגמן לוי, מנהלת אגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, אמרה בדיון: "עשינו את כל עבודת המטה שמשרד הרווחה ביקש מאתנו. למרות הדו-שיח שהתקיים, הוא לא היה ממוקד. לא היה ברור מה הצורך – אבל מאז כבר התקדמנו במציאת הפתרון".

בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אז אני מבינה שהמצב פתיר ונדרש שלב הפתרון אז כמה זמן נדרש?" השיבה ד"ר ברגמן לוי: "רכיב הזמן תלוי במנכ"לים. אבל זה פתיר".

בר סימן טוב הודיע, כי "השלב הבא הוא שמשרד הרווחה יפרסם מכרז שיהיה מתואם אתנו ויימצא הגוף שיפעיל את מרכז השיקום הזה". עמיתו, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, הודיע שהכוונה שבתוך כמה חודשים תקום המסגרת עבור הקטינים המוגדרים כבעלי תחלואה משולבת.

על שאלת יו"ר הוועדה: "אז המכרז צריך לצאת לדרך בתוך חודש וחצי?" השיב מנכ"ל משרד העבודה והרווחה: "הכנת המכרז תארך כמה חודשים. ניקח על עצמנו לחברו".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד העבודה והרווחה,  מסגרת,  תחלואה משולבת,  קטינים,  מאסר
תגובות
אנונימי/ת
17.01.2018, 19:28

שטויות... ילדים צריכים בית או לחלופין מסגרת מתאימה מחוץ לכותלי בתי החולים הפסיכיאטריים. מלבד ילדים פסיכוטיים אסור שהמחלקטת יהיו מלאות בילדים עם בעיות אישיות לצד בעיות סוציאליות. כעובד בבית חולים פסיכיאטרי אני רואה שימוש לרעה באשפוזים של קטינים....

אנונימי/ת
21.01.2018, 20:33

עוד טיוח וזריית חול בעיניים של מנכ"ל משרד הבריאות וליצמן .
לעג לרש