• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

שלושה איגודי רופאים בהר"י קוראים לממשלה לאפשר אימוץ גם לזוגות להט"בים

איגוד הפסיכיאטרים, האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר והחברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית שיגרו מכתב בו הביעו את תמיכתם המקצועית באישור אימוץ לזוגות להט"בים, על רקע הסערה הציבורית בנושא

דגל של קהילת הלהט"ב (צילום: אילוסטרציה)

איגוד הפסיכיאטרים, האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר והחברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית קראו השבוע לאפשר אימוץ ילדים על ידי הורים וזוגות להט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), על רקע הסערה הציבורית בנושא.

האיגודים שלחו מכתב לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ ולשרת המשפטים איילת שקד, בקריאה לאמץ את הדעה הרווחת כיום בקרב אנשי המקצוע, לפיה הורים וזוגות להט"בים כשירים לאמץ ילדים בדיוק כמו הורים הטרוסקסואליים. הארגונים הרפואיים קוראים "לשים קץ לאפליה על בסיס העדפה מינית בנושא האימוץ".

המכתב מפרט את עמדת שלושה איגודי הרופאים בעקבות עמדת המדינה, השוללת אימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים, שזכתה לביקורת קשה. על רקע התגברות המחאה נגד עמדה זאת אישר אתמול בג"צ למשרד העבודה והרווחה לדחות בחודש וחצי את הגשת תשובתו לעתירה הטוענת לאפליה בתחום האימוץ. השר כץ רמז נוכח התגברות המחאה כי הוא מעוניין בארכה של שלושה חודשים במתן תשובה לעתירה כדי שאנשי המקצוע יבחנו את הנושא מחדש.

"מחקרים רבים הראו באופן חד משמעי כי ילדים הגדלים במשפחות להט"ב הם ילדים בריאים, מאושרים ומוצלחים בדיוק כמו ילדים הגדלים במשפחות הטרוסקסואליות"

במכתב לשרים כץ ושקד נכתב: "מחקרים רבים מהעשורים האחרונים הראו באופן חד משמעי כי ילדים הגדלים במשפחות להט"ב הם ילדים בריאים, מאושרים ומוצלחים בדיוק כמו ילדים הגדלים במשפחות הטרוסקסואליות. לנטייה המינית של ההורים אין כל השפעה על יכולתם לתפקד כהורים ולמעשה היא איננה רלבנטית לתפקוד שלהם כהורים.

"על סמך הידע הרב שהצטבר במהלך השנים פרסמו איגודים רפואיים רבים בעולם המערבי עמדה נחרצת בעד זכותם של להט"בים לאמץ ילדים".
בין האיגודים הללו מונה המכתב את האקדמיה האמריקנית לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר שפרסמה את עמדתה ב-2009, את האקדמיה האמריקנית לרפואת המשפחה שעשתה זאת עוד ב-2002, כמו האקדמיה לרפואת ילדים, וכן את איגוד הרפואה האמריקני (2004), איגוד הפסיכיאטריה האמריקני (2002) ואיגודים רבים נוספים. "כולם הביעו עמדה ברור וחד משמעית בעד אימוץ על ידי זוגות להט"בים", נכתב.

"לאור העובדה שהוכח מעל ומעבר לכל ספק שהורים להט"בים הם הורים מצוינים ומיטיבים בדיוק כמו הורים הטרוסקסואלים, וזאת במחקרים רבים לאורך שנים ארוכות, אנו קוראים לשירות למען הילד ולמשרד הרווחה הממונה עליו לאפשר לזוגות להט"ב לאמץ ילדים במדינת ישראל.

"הקריטריונים היחידים שצריכים לעמוד לנגד עיני הרשויות הם טובת הילד והכישורים של המבקש לאמץ לתפקד כהורים – אבל לא נטייתם המינית. מסוגלות הורית נמדדת ביכולת להעניק לילדים צרכים פיסיים בסיסיים, יציבות רגשית, אהבה ובטחון. טובת הילד מחייבת כי אדם המבקש לאמץ ילד יוערך על פי קריטריונים אלה, ללא קשר להעדפתו המינית או זהותו המגדרית.

"לא יתכן שעמדתו של משרד הרווחה תעמוד בסתירה מוחלטת לעמדה הרווחת כיום בקרב איגודים רפואיים רבים ברחבי העולם המערבי. אנו קוראים לפיכך למשרד הרווחה לאמץ עמדה הנשענת על גוף הידע המקצועי ולא על סמך דעות או שיקולים שאינם מן המניין", נכתב.

אתמול דווח, כי גם עורכי דין בפרקליטות המדינה מחו על הסכמת הפרקליטות לייצג את המדינה בעתירה נגד אפליית משפחות חד מיניות באימוץ ילדים. משרד הרווחה ומשרד המשפטים טענו עד כה כי משפחות חד מיניות הן חריגות ואין להתיר להן לאמץ.

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  איגוד הפסיכיאטרים,  האיגוד לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר,  החברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית,  אימוץ,  להט"ב,  משרד הרווחה,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
אנונימי/ת
22.07.2017, 21:51

חוצפה. אני מניח שאיגוד הםסיכיאטריה מכיר היטב את המונח תסמונת שטוקהולם. ילדים להורים הומוסקסואלים חייבים לשרת את הנרקסיזם העומד בבסיס ההומוסקסואליות. כמו במקרי התעלחות רבים, תוצאות ההתעללות מתבטאות אחרי שנים רבות. אי לכך אני מציע שאיגוד הפסיכיאטרים יתעסק בהתעללות הקורית בבתי החולים הפסיכיאטרים וימנע מלעסוק בתחומים שאינם שייכים לו.

22.07.2017, 23:56

ילדים לא חייבים לשרת כלום, וגם לא חסרים הורים (״מכל מיני צבעים״) המאוכזבים מילדיהם, אבל יש לי שאלה אחרת - למה אתה כותב בעילום שם?

אנונימי/ת
29.07.2017, 13:34

למה השם חשוב לך כל כך ? את מתעניינת במשמעות התגובה וא באישיות של המגיב ?

אנונימי/ת
29.07.2017, 13:33

אני מבין שלאיגודים כבר אין בעיות אחרות, ומה שנשאר זה להתעסק בפוליטיקות ובפופוליזם הזול