• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

מרכז לטיפול תומך ופליאטיבי בילדים עם מחלות חשוכות-מרפא נפתח ב"הדסה" הר הצופים

המרכז החדש יספק טיפול מקיף לתינוקות, ילדים ובני נוער בגישה הוליסטית, בהתייחס להיבטים הפיזיים והפסיכולוגיים של המחלה - הן לחולה והן למשפחה

טיפול פליאטיבי (צילום: אילוסטרציה)

בבית החולים "הדסה" הר הצופים נחנך בשבוע שעבר מרכז חדש וייחודי לטיפול תומך ופליאטיבי בילדים המתמודדים עם מחלות רפואיות חשוכות-מרפא או כרוניות קשות. את המרכז ינהלו ד"ר רבקה ברוקס ופרופ' ישעיהו וקסלר.

בית החולים מסר כי המרכז החדש יספק טיפול מקיף לתינוקות, ילדים ובני נוער בגישה הוליסטית, בהתייחס להיבטים הפיזיים והפסיכולוגיים של המחלה - הן לחולה והן למשפחה. זאת, מתוך הבנה כי המצב הרפואי המורכב משפיע על התא המשפחתי כולו.

ד"ר רבקה ברוקס ופרופ' ישעיהו וקסלר (צילום: "הדסה")

ד"ר רבקה ברוקס ופרופ' ישעיהו וקסלר (צילום: "הדסה")

מטרת המרכז היא להעניק טיפולים רפואיים המשפרים את איכות חיים תוך העצמת המשפחות, תכנון טיפול מתקדם, שיכוך כאב בעת הצורך אבל גם ארגון נופשונים, גיוס משאבים כדי לסייע למשפחות וייעוץ בנושא השכול.

ד"ר ברוקס היא רופאת ילדים בכירה ואחראית על היחידה לטיפול מוגבר ב"הדסה" הר הצופים. פרופסור וקסלר הוא רופא בכיר במחלקת הילדים ומנהל המרכז לילדים עם מחלות כרוניות ב"הדסה" הר הצופים. שניהם עברו הכשרה מתקדמת בטיפול תומך בילדים בארה"ב. מרכזת ומתאמת השירות היא קלינאית התקשורת פייגי וקסמן. בצוות מומחים מתחום העבודה הסוציאלית, הפסיכולוגיה, התזונה וכן רופאים מומחים מתחומי ריאות ילדים וגסטרו ילדים. רוקחת קלינית תייעץ בטיפול התרופתי המורכב.

"המרכז לטיפול תומך יתאים למגוון המוצאים האתניים בישראל בכלל, ובאוכלוסיית ירושלים בפרט", הסבירה ד"ר ברוקס. "המנחים שלנו, שיעבדו מול המשפחות, דוברי שפות שונות. בנוסף, הכשרנו מתחם בהדסה הר צופים שיהווה מרכז לשירות הנדרש להורים".

עוד מסר בית החולים, כי הצוות הרפואי יקדיש חלק נכבד מעבודתו להיבטים האתיים הקשורים בטיפול בילדים הסובלים ממחלות חשוכות מרפא תוך התייחסות לסוגיית סוף החיים. המרכז גם יעסוק במחקר בתחום הטיפול והחינוך הפליאטיבי.

הנהלת "הדסה" מסרה, כי הממשלה העניקה למרכז מענק מחקר שמטרתו ללמוד את הצרכים הרפואיים של משפחות שיש להם ילדים עם בעיות רפואיות מורכבות. בתוכנית גם ארגון כנסים מקצועיים בנושאי הטיפול הפליאטיבי והתומך בילדים, בהשתתפות מומחים ממרכזים גדולים בארצות הברית ובאירופה.

נושאים קשורים:  חדשות,  טיפול פליאטיבי,  ילדים,  סרטן,  מחלות חשוכות מרפא,  טיפול הוליסטי,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
14.02.2017, 06:56

כל הכבוד!יישר כח!עוד קצת מאמץ וגם המטואונקולוגיה תישאר במקום המנכל שילך

אנונימי/ת
15.02.2017, 18:51

ישר כוח, רק מפתיע שבצוות לא מוזכרות אחיות