• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

הר"י ואיגוד הפסיכיאטריה גיבשו נייר עמדה לזיהוי פגיעה מינית בבני נוער

הנייר המעודכן כולל פגיעות מיניות שמתרחשות דרך או בסיוע האינטרנט; המסמך פורסם לקראת דיון השבוע בוועדה לזכויות הילד של הכנסת

ההסתדרות הרפואית והאיגוד הישראלי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, פhרסמו הבוקר (יום ב') נייר עמדה בסוגיית זיהוי ואיתור פגיעה מינית בקרב בני נוער. זאת, לקראת דיון בוועדה מיוחדת לזכויות הילד הצפוי השבוע.

בנייר העמדה הודגש כי על כלל המערכות המקיפות את המתבגרים וביניהן מערכת החינוך, הרפואה, מערכות הייעוץ והטיפול לחבור יחדיו לאיתור וטיפול בבני נוער אלה. "גיל ההתבגרות מביא עמו צורך בבדיקה של עולמות חדשים, חלקם עלולים להיות קרקע לניצול ופגיעה. היערכות נכונה של גורמי מקצוע ומוסדות החינוך והטיפול הרפואי והנפשי תוכל לאפשר מוגנות לבני הנוער הנמצאים בסיכון לצד אבחון הנפגעים, כדי לאפשר טיפול והמשך התפתחות תקינה", מדגיש המסמך, שהופץ בידי הר"י.

בנייר העמדה המפורט מצוינים ששה מצבים של ניצול ופגיעה מינית : בתוך המשפחה, בידי זר בעת בילוי, כתוצאה מפגישה שתואמה ברשת חברתית או אתר הכרויות, בעת שימוש בסם ואלכוהול, ניצול מיני דרך שימוש באינטרנט או בטלפונים ניידים, הפצת צילום חושפני של נער או נערה דרך מחשב או טלפון נייד והפצת התמונות בליווי ניסיון סחיטה והפחדה ואלימות מינית במוסדות חינוך.

נייר העמדה סוקר בין השאר את התסמינים הקליניים שמפתחים נערים ונערות נפגעי אלימות ופגיעה מינית כמו דיכאון ונטייה אובדנית, התכנסות בתוך עצמם, שימוש בסמים, בריחה מהבית, התנהגות מינית חריגה וריבוי תסמינים רפואיים שונים.

מחברי המסמך מדגישים כי זיהוי הסימנים הקליניים חייב להיעשות בידי אנשי מקצועי רפואי.

לקריאת המסמך המלא: זיהוי ואיתור פגיעה מינית בבני נוער

נושאים קשורים:  חדשות,  איגוד הפסיכיאטריה,  פגיעה מינית,  נוער וילדים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות