• יו"ר: פרופ' דורון גוטהלף
  • מזכירה: ד"ר שלומית צפריר
  • יו"ר נבחר וגזבר: ד"ר אורי יצקר
  • חברי הוועד: ד"ר עמית שלו, ד"ר תומר לוי, ד"ר עולא מורד, ד"ר טל שלטון, ד"ר אילת גוטהלף, ד"ר יובל רווה
  • מתמחים: ד"ר תומר מבורך, ד"ר עדי דרפיש גנון, ד"ר הדר שדה
חדשות

סקר בארה"ב: 1 מכל 3 ילדים אלרגיים למזון חווה התעללות

הסקר הראשוני נערך במרכז הרפואי הוותיק Mount Sinai בארה"ב, וכלל מדגם של כ-250 הורים וילדים

התעללות בילדים (אילוסטרציה)
יד שבורה, התעללות בילדים (אילוסטרציה)

כתב העת  Pediatrics מדווח במהדורה המקוונת שלו כי אחד מכל שלושה ילדים הסובלים מאלרגיה למזון חווה התעללות, הצקות והתעמרות. הדיווח מבוסס על תוצאות סקר ראשוני ומדגמי שנערך בבית הספר לרפואה במרכז הרפואי Mount Sinai בארה"ב. המרכז קיים משנת 1852 ויש בו 1,171 מיטות אשפוז. הסקר נוהל על ידי רופא הילדים יליד ישראל, מומחה לפסיכיאטריה, פרופסור אייל שמש.

התעללות בילדים (אילוסטרציה)

התעללות בילדים (אילוסטרציה)

בדיווח נמסר כי כמעט 8% מילדי ארה"ב אלרגיים למזון כלשהו – בוטנים, אגוזים, חלב, ביצים או פירות ים. מהסקר שכלל מדגם ראשוני של 251 הורים וילדים עלה כי 47.9% מההורים כלל לא היו מודעים להתעללות ולהתעמרות שהילדים האלרגיים למזון סבלו מהן בסביבה שבה הם שוהים רוב היום. עם זאת, ההורים דיווחו לרופאים שילדיהם חווים רמות גבוהות של עקת דחק ואיכות חיים נמוכה עקב כך.

עורכי הסקר הדגישו כי רופאי ילדים צריכים להיות מודעים לבעיה ולברר באופן שגרתי וממוקד את הנושא הזה של חוויית ההתעללות וההצקות שממנה סובלים במיוחד הילדים האלרגיים לסוגי מזון שונים, משום שיש לבצע התערבות ממוקדת בנושא בסיוע ההורים. התערבות זאת יכולה לסייע לילדים בהפחתת העקה שהם חווים ובשיפור דרכי ניהול האלרגיה למזון.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלרגיה למזון,  התעללות
תגובות